torsdag 28 januari 2016

Viasat kan förlora Kanal 5 och Kanal 5 HD

Det tidigare bråket mellan SBS Discovery och Telenor spills nu över på Viasat.
Viasat har idag ett avtal med Telenor om distribution av Kanal 5 och Kanal 5 HD.

Uppdatering: Viasat har nu fått tillbaka Kanal 5 och Kanal 5 HD i sitt utbud.



Sedan tidigare förlorade även Viasat "Kanal 11" och har inte haft rättigheter till "Kanal 9" eller övriga SBS Discovery's kanaler.


Såhär skriver Viasat:
"Vi vill informera dig som är kund hos Viasat att Kanal 5 och Kanal 5 HD kan komma att saknas tills vidare i ditt utbud från den 1 februari. Detta beror på att Viasat tyvärr kan påverkas av en pågående avtalsdiskussion mellan Discovery Networks och Telenor. 
Viasat har idag ett avtal med Telenor avseende distribution av Kanal 5 och Kanal 5 HD från Discovery Networks. Om Discovery Networks och Telenor inte kommer överens om nya villkor före den 31 januari, då det nuvarande avtalet går ut, innebär det att inte heller Viasats kunder kommer att ha Kanal 5 och Kanal5 HD i sitt utbud tills parterna är överens. 
Vi följer noggrant utvecklingen i ärendet och informerar våra kunder fortlöpande här på viasat.se/nyheter. Vår förhoppning är självklart att parterna når en lösning före den 31 januari så att våra kunder kan titta på Kanal 5 och Kanal 5 HD precis som vanligt."

Kan jag säga upp min tv-tjänst?
Om och när kanalerna försvinner så har du rätt att avsluta din tv-tjänst. Kontakta oss då på telefon så hjälper vi dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Google Secure - IP-adress loggas alltid.